Kāpēc uz autoceļiem izkaisītā sāls slikti ietekmē vieglo automašīnu daļas – kā ziemā pasargāt savu transportlīdzekli

Ziemā uz autoceļiem izkaisītā sāls destruktīvi ietekmē tavu vieglos automašīnu. Papildus krāsojumam cieš arī piekares elementi un bremžu sistēma.

Kā pasargāt savu transportlīdzekli no sāls negatīvās ietekmes pastātīja eksperts no  Polijas uzņēmuma “Steinhof”, kas specializējas bremžu kluču ražošanā.

Ceļu sāls pārsvarā ir nātrija hlorīds (apmēram 90%). Normālos apstākļos šī sastāvdaļa ir bezkrāsains elements ar pastāvīgu kristālisku struktūru. Atlikušie 10% ir ūdenī nešķīstošas ​​vielas (piemēram, kālija heksacianoferāts) un pats ūdens.

Ceļu sāls šādā sastāvā ir kaitīgs videi. Labākais risinājums ir izmantot kalcija hlorīdu vai magnija hlorīdu, taču tie ir dārgāki, tāpēc ceļu uzturēšanas dienesti tos izmanto daudz retāk.

Minētā substance ir kaitīga ne tikai videi – ceļu sāls arī var radīt daudz nepatikšanu tavai automašīnai, īpaši virsbūvei. Tas galvenokārt ir saistīts ar faktu, ka ceļu sāls ir higroskopisks.

Tas iekļūst krāsas pārklājuma struktūrā, absorbējot mitrumu no apkārtējās vides. Ja pārklājumam ir kādi bojājumi, šajās vietās var rasties korozija.

“Ceļu sāls turklāt paātrina krāsaino metālu oksidācijas procesu, kas rada draudus arī automašīnas šasijai, kur atvērtā veidā atrodas piekares elementi, gumijas elementi un bremžu sistēma.

Katrā no šīm daļām ceļa sāls var ierosināt vai paātrināt korozijas procesu,” norāda “Steinhof” laboratorijas speciālists Deivids Tarhala.

Pēc viņa teiktā, tas attiecas arī uz bremžu klučiem, kas sastāv no metāla plāksnes un berzes slāņa, kas ir dažādu substanču maisījums.

Šajā gadījumā sāls kopā ar ūdeni var izraisīt apakšējo virsmu koroziju un ilgtermiņā novest pie berzes materiāla plaisāšanas vai pat pie berzes slāņa atlīmēšanās no metāliskās plāksnes.

 

Būtiski padomi, kā pasargāt auto ziemā no sāls ietekmes, turpinājumā…

Šķir otru lapu, lai lasītu tālāk

Leave a Comment